tjuvlyssnat.se

ahahha lite roliga utdrag från Tjuvlyssnat.se


Hur ICA började märka om kött till grönsaker

Landings Konditori, Uppsala

Två kvinnor ~30 har precis fått sina beställningar. Kvinna 1 har fått en baguette och tittar närmare på innehållet.
Kvinna 1: Jag hoppas det inte är kött i?
Kvinna 2: Men du beställde väl en vegetarisk?
Kvinna 1: Ja, men rätt ofta får man kött i ändå. Jag har till exempel fått vegetarisk pizza med kött på.
Kvinna 1: Det kanske är från såna där vegetariska kor. Såna som bara äter gräs.
Kvinna 2: Ja jo. Det kanske det är.
De båda äter obekymrat vidare.

 

Enda gången stekare och sympati ligger nära varandra är i ordboken

Gröna linjen

Ett gäng unga tjejer sitter och pimplar Bacardi på väg ut.
Tjej 1: Åh, vet ni? Förra veckan när jag var vid Stureplan, så såg vi hon den där uteliggaren som alltid ligger där. Ja, hon ni vet. Och då låg det en kille brevid henne, och så tittade vi på dom ett tag när dom bara låg där.
Tjej 2: Eh? jaha?
Tjej 1: Jamen sen då skrek jag 'get a room' åt dom! Fattar ni? För dom är uteliggare och så ska dom get a room! Hahahaha!


IQ? Urinus?

10:ans spårvagn

Tre fjortistjejer sitter och pratar.
Tjej 1: IQ sten.
Tjej 2: IQ måne.
Tjej 3: IQ planet.
Tjej 2: IQ Uranus.
Tjej 1: IQ? Jag kan inga fler planeter nu.
Det är tyst en stund.
Tjej 1 (utbrister): Jag kissade på Malin häromdagen!
Tjej 3: Va? Usch!
Tjej 1: Jo, vi hade bundit fast oss i varandra. Så skrattade vi så mycket att vi ramlade ihop på golvet. Och då kissade jag på mig.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0