tjuvlyssnat.se

"That?s ok, I?m allergic to nuts"

Ica Aptiten, Södermalm

Två tjejer ~15 står vid naturgodiset.
Tjej 1: Kom nu, vi går till chokladen.
Tjej 2: Vänta en stund.
Tjej 1 (högre): Kom igen, I want some chocolate!
Färgad man ~50 (går förbi och flinar glatt): Here I am!


?Det var ju ändå inte som att hon behövde den där bukspottkörteln?

H&M, Femmanhuset, Göteborg

Tjej 1 ~19: Jag skickade en födelsedagspresent till Kajsa igår.
Tjej 2 ~19: Vad skickade du?
Tjej 1: Muffins?
Tjej 2 (misstroget): Till Kajsa?
Tjej 1: Ja, vadårå?
Tjej 2 (upprört): Hon är ju för fan inlagd för anorexia! Du kan inte skicka muffins till henne, fattar du väl?
Tjej 1: Men, vadårå? När gav hon mig någonting jag blev glad för sist?



Ibland går plastikoperationerna till överdrift

Gekås, Ullared

En tjej ~25 hänger mot en klädställning med kappor och ser ut att vänta på någon. Två fjortistjejer går förbi henne och Fjortis 1 känner på tjejens tröja.
Fjortis 1 (utbrister glatt): Men den här var ju fin!
Tjej ~25 tittar roat på Fjortis 1 som då hoppar till förskräckt.
Fjortis 1: Men gud jag trodde du var en skyltdocka!

Jorden anropar Tjej 1

Pendeltåg mot Kungsängen

Två moderiktiga tjejer ~18 diskuterar mobiltelefoner.
Tjej 1: Man ska egentligen inte ha mobiltelefonen i bröstfickan. Den kan sprängas.
Tjej 2: Eh, varför?
Tjej 1: Ja, du vet, blir det för kallt så kan telefonen sprängas.
Tjej 2: Men vem har mobilen i bröstfickan?
Tjej 1: Jag har det. För jag är orolig att ha mobilen här. (Pekar mot midjan) När man får barn sen så kanske det kommer ut en alien.
Tjej 2: Haha va?!
Tjej 1: Ja du vet, radioaktiviteten.


Det här måste vara vad man beskriver som en sportfåne

Röda linjen, Stockholm

Tjej 1 ~16: Alltså åh, vad heter Foppa på riktigt nu igen?
Tjej 2 ~16: Oj? Nä det har jag nog glömt.
Tjej 3 ~16: Men herregud! Peter Forsberg. Jag kan ju nästan mer om fotboll än vad ni kan!


En av de 101 hemligheter om män som kvinnor aldrig kommer att få veta

Gymnasieskola, Umeå

Tre killar ~17 kommer nedför trappan ner till skolans entré.
Kille 1: Nej men tjej kan du ju inte skaffa dig!
Kille 2: Nej precis! Skaffar man tjej så måste man ju ringa minst tre gånger om dagen, och då har man ju aldrig tid att spela WoW!
Kille 3: Äh, det är lugnt! Man säger ju bara att telefonen är trasig!


"Meat is MUUrder!"

McDonalds Tumba

Tjej och kille ~20 slår sig ner för att äta. Bredvid sitter en kvinna med sin nyfödda bebis, som gnyr till. Killen hoppar upp och stirrar på hamburgaren. Han tittar sig omkring och då inser han vad som hänt och börjar skratta.
Killen: Shit, jag trodde det var hamburgaren som lät!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0