Dangerous Minds


image416



Har ni sett filmen dangerous minds? jag tror de flesta har gjort det
vilket fall som helst så kollade jag på den igår, Om man inte
har sett en film på länge så glömmer man ofta handlingen och inbillar sig
att handligen är på något annat sätt,

Filmen handlar om en lärare som ska hjälpa unga problem barn
att ta studenten, dessa ungar bor på i hemska kvarter, där man är
van att få en pistol rakt upp i huvet och bli hotad för livet.

jag är en person som blir så himla rörd av såna filmer, som
även freedom writer, som självklart fall det en tår från min kind med

Att tänka tanken att det finns människor som inte våga tro på en framtid?
vi som bor här i sverige vi har en massa val till en framtid, medans det
finns folk som ibland inte får, kan ha en framtid, drömmar eller hopp,

jag själv er en person med 10000 drömmar fråga mina vänner så
får du höra det, men att tänka mig själv i deras posetion är
en obehaglig känsla,

 

I will not go down under the ground
 Cause somebody tells me that death's comin'
 'round An' I will not carry myself down to die
 When I go to my grave my head will
be high, Let me die in my footsteps Before
 I go down under the ground.


(Bob Dylan's 'Let Me Die In My Footsteps')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0