om 10 år

image397


jag satt nyss och kollade på ett avsnitt från one tree hill. där de spelade
in vad de trodde skulle hända dem om 20 år, och det lät så himla snart
att det knackar i huvet på mig.

vart sitter jag om 10 år?

kanske I usa fortfarande, kanske hemma i Sverige kanske
i Afrika vem vet, livet får ta mig till världens alla hörn men
om jag själv får önska skulle jag om tio år vilja vara klar
med skolan fått ett jobb inom modebranschen. och kanske
blivit gravid, men innan dess vill jag resa omkring så mycket som det
bara gå, jag vill se vad det är för någon värld vi lever i.

det är så svårt att säga det, men visst låter 10 år som
snart? för snart kanske, i skolan satt vi och pratade om sista året
i gymnasiet, som är väldigt snart, jaa om bara några månader
sitter jag där med vitklänning stor skyllt i handen en vit mössa och
är hur lycklig som helst, för då har mitt liv precis börjat

men ibland vill jag inte sluta, jag vill bara fortsätta leva i nuet,
för om 10 år kanske jag återvänder till Sverige och försöker
minnas och leva upp det gamla jag och så finns ingen kvar här

Seriöst jag är rädd för att bli vuxen, jag är rädd för att
ta studenten och ge mig ut i det stora Amerika
 men kommer det hindra mig, NEJ!
för det är något jag strävat efter något jag vill göra, en del av min dröm som jag
måste ha gjort, för att komma vidare.

Ingen vet vart framtiden tar oss, det ända vi vet är vad som
ligger i det förflutna och därför är vi säkrare på att gå tillbaka i tiden
än att gå fram i den.



Ermina <3


Kommentarer
Postat av: elvira

"...det ända vi vet är vad som ligger i det förflutna och därför är vi säkrare på att gå tillbaka i tiden
än att gå fram i den." jag tycker det låter väldigt logiskt och stämmer nog väldigt bra också.

2008-03-24 @ 19:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0