things haves always a sharp age,




herregud, jag såg nyss på en film som heter Taken, en av de bästa filmerna
jag sätt,


filmen handlar om en man som har en dotter som ska resa till
frankrike med sin bästa kompis, när de kommer till paris så
möter de en kille som heter Peter och han säger att taxin är svin
dyr så han erbjuder sig att dela taxi med dem, och så följer han dem
hem och det ena leder till det andra och bägge bli kidnappade
och utnyttjas sexuellt, men flickans pappa är en agent och gör
allt för att finna sin dotter,

det är läskigt och kolla på filmen för man vet att detta kan hända vem
som helst när som helst. den ända lösningen är att gå på självförsvar
bli stark och slå ner alla sedan :) nej men seriöst, det är grymt hemskt
och det hemskaste av allt är att alla inte kan hjälpa till, livet är
orättvist och finns nog inte särskilt mycket att göra en att hålla ögonen öppna
och vara försiktigt.

i alla fall kolla på filmen, den får 9/10 av mig,

Kommentarer
Postat av: elinb

svar: Åh, har du? Jag älskar den! Kul att du gillar min blogg!

2008-10-14 @ 22:12:54
URL: http://tiquer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0