Changeling



jag kollade precis på en utav de bästa filmerna jag sett i hela mitt liv, jag kan nog säga att det var den
bästa filmen jag har sett.


Filmen handlar om Christine collin och hennes son Walter. christine vart tvungen att jobba
senare en dag och var där med tvungen att lämna hennes son ensam en stund. men när
hon kommer hem senare den kvällen upptäcker hon att hennes son är borta. hon ringer polisen
och anmäler detta det tar sig en tid tills något blir gjort och tillslut ringer polisen och säger att det är
hennes son de har hittat. Hon möter upp poliserna på tågstationen och väntar in för att se om det
är hennes pojk som kommer. vilket det inte är. hon talar genast om för polisen att det inte är hennes
son men de insisterar att det är hennes pojke och att han har förendrat. Hon tar med sig pojken
hem men vet hela tiden att det inte är hennes son, hon tar honom till tandläkaren samt skolan
som även de ser att de inte är hennes son. hon går till polisen fler gånger och insisterar att de
ska fortsätta leta efter hennes son. under tiden får hon kontakt mer en pastor som tror henne
och vill hjälpa henne men en dag får polisen nog där de då vet att de har tagit fel son men vill
inte att de ska komma ut till folket och försöker gömma det. så de kastar in henne på ett mentalsjukhus.
under tiden finner en polis ett annat fall där han åker ut till en ranch som han finner en pojke runt
ranchen hittar han massa vassa objekt som knivar, yxor mm han tar pojken och för att han har kommit
till usa utan tillstånd. men det han inte vet är att denna pojken har en storhemlighet.
hemligheten är det hemskaste med hela filmen. Pojken har nämligen bott med sin morbror. han har tillsammans
med sin farbor kidnappat ett stort antal pojkar i hans egna ålder. Pojkens morbror har tvingat pojken att döda
dessa pojkar tillsammans med honom för hans egna liv. pojken får några bilder utav polisen där han
ska se ifall han känner ingen någon av pojkarna på bilderna. han känner igen mycket mer en hälften av dem
då en utav dem är Christines son walter. Mödaren tas fast samtidigt som christine kämpar sig ur
mentalsjukhuset vilket hon lyckas med. mödaren på pojkarna dömds skyldig och dömds till döds.
Christine forstätter att leta efter hennes son tills en dag en pojke som blivit kidnappas av mödaren
som lyckats ta sig ur ranchen kommer tillbaka då han berättar att han tillsammans med walters
försökt ta sig ur ranchen där de erhölls. men han hade dock inte sett honom efter den dagen
så Christine fortsätter att leta tills....


slutet av filmen vill jag inte säga men där har ni handligen i alla fall eller sammanfattning
jag som älskar barn och ska vara au pair i ett år tror jag höll på bli galen när jag
såg denna filmen, jag kan knappat tänka mig hur hemskt det måste vara för en
mamma eller pappa att se denna filmen trots att den var så hemsk och sorlig
kan jag inte annat en att rekomendera denna filmen till er. då själva handligen är
väldigt bra. usch mitt hjärta höll på gå i tusen bittar när man ser vad denna man har gjort
(mödaren) jag kan inte stå ut och se honom. fy farao säger jag bara nästan
så man vill bli advokat och snoka upp sånt här som hålls undan.
Grymt bra film i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0