Coco chanel






En människa vars arbete och creativtet jag är en stor beundrar av är
verkligen Gabrielle Coco Chanel. Vars personlighet jag dock inte kan påstå att
jag beundrar lika mycket. Inte har bara Coco chanel ändrat modet under hela 1900 talet
men utan lämnat hennes stil och verk kvar till oss. varför är jag så insperierad av en designer
som mycket. inte för att jag skulle kunna skapa kläder på det sättet. utan för att hon var
en sådan häftig affärskvinna hon var grym på sitt arbete. Henne parfym chanel n 5
marknadsförde hon på ett fruktansvärt bra sätt. hon valde att ta med några prover
att hennes parfym för sina kunder i andra städer. många var förtjusta i hennes parfym och frågade
vart man kunde fynda den då svarade hon att hon köpt den på en marknad och visste inte vad
personen hette. just då visste hon att många var intresserad av lukten och kunde då börja
sälja den. jag menar hur brilijant är inte det. en kvinna med mycket talang och stor ego skulle jag
beskriva henne efter mina studier ahha .

men jag menar vilken tjej skulle inte vilja ha en chanel väska hängande på hennes
axel.


Gabrielle “Coco” Chanel said

, “Fashion is in the sky, in the street, fashion has to do with ideas, the way we live, what is happening"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0